Sunday, March 4, 2007

tien vragen

Ik vul jouw wereld in
zoals ik me die voorstel
omdat ik het je simpelweg
niet kan vragen


zoals ik me die voorstel
omdat ik het je simpelweg
niet kan vragen.

Ik ben gewoon nieuwsgierig
in welke auto je naar huis rijd.
Een Bmw of een Mercedes coupé?
Is een Volvo eerder je smaak
of rijd je in een Saab huiswaarts?

Ben jij ’s avonds als eerste thuis?
Of staat hij al wat lekkers te koken
als je de sleutel in de voordeur steekt?
Is hij het die je vraagt hoe je dag is geweest?

Hoe val je in’t slaap?
Is het je rug die de lakens raakt?
Of omhels je de man die naast je ligt
terwijl je jezelf op je zij
tegen hem aandrukt, heel dicht?

Droom je in kleur?
Wat is je sterrenbeeld?
Wanneer verjaar je?
Champagne, witte of rode wijn?
De Ardennen of de zee?

Waarom wil ik dit allemaal weten?
Gewoon, zomaar, zonder reden.
Ik denk gewoon dat het me
iets rustiger zouden maken
om antwoorden te hebben
op al deze banale vragen.

No comments: