Tuesday, March 13, 2007

Ik ben…..

Ik ben…..

Ik ben niet meer dezelfde

die ik vroeger was

niet meer dat verlegen meisje

de beste uit de klas.

Ik ben niet meer dezelfde

die dacht och had ik maar

ben ik het nu ergens niet mee eens

maak ook ik bezwaar.

Ik ben niet meer dezelfde

die het liefst in de massa verdween

en altijd maar weer dacht

dat de zon voor andere scheen.

Ik ben niet meer dezelfde

die dacht dat kan ik niet

en daardoor vele kansen

in het leven liggen liet.

Ik ben niet meer dezelfde

die geen NEE durfde te verkopen

niet meer degene

die voor problemen weg wilde lopen.

Ik ben niet meer dezelfde

die dacht wat zal men denken

bang was voor kritiek

en niemand wilde krenken.

Ik ben niet meer dezelfde

die zich schaamde om te huilen

en bij verdriet niet vragen wou,

“mag ik even bij je schuilen”.

Ik ben niet meer dezelfde

die niet van het leven genoot,

die als men een complimentje gaf

altijd van kleur verschoot.

Ik ben niet meer dezelfde

vol angsten en vol zorgen

altijd maar weer bezig

met gisteren en ook morgen.

Ik ben nog steeds dezelfde moeder,

maar meer nog een vriendin

loop samen met mijn dochter

gezellig een winkel in.

Ik ben nog steeds dezelfde vrouw

met nog steeds dezelfde man

die samen door dik en dun

van het leven iets maken kan.

Ik ben nog steeds dezelfde

die ik vroeger was

maar hoe het is om te leven

besef ik de laatste jaren pas.